بصيرت:هم مدعيان تقلب در انتخابات و هم پايمال كنندگان حقوق مردم جزو مردودين حوداث پس از انتخابات رياست جمهوري هستند، گفت: «آقاي احمدينژاد و آقاي مشايي با توجه به مواضعشان درباره مكتب ايران و مسايل فرهنگي از جمله مساله عفاف و حجاب از دايره اصولگرايي خارج شدهاند.»
به گزارش فرارو: نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: «آقاي احمدينژاد و آقاي مشايي با توجه به مواضعشان درباره مكتب ايران و مسايل فرهنگي از جمله مساله عفاف و حجاب از دايره اصولگرايي خارج شدهاند.»
علي مطهري ، درباره مباحث مطرح شده پيرامون ايده غربالگري در ميان اصولگرايان كه ابتدا توسط آقاي حسينيان مطرح شد و در ادامه آقاي حدادعادل اظهاراتي درباره آن ايراد كرد، گفت: «البته سخنان آقاي دكتر حداد نشان ميداد كه اين ايده را قبول نكرده است.»
وي با اشاره به اهداف ” ” كساني كه توصيههاي رهبري مبنيبر رسيدگي به فاجعه كوي دانشگاه، كهريزك و مجتمع سبحان را ناديده گرفتند و موانعي در برابر آن ايجاد كردند و در مقابل پايمال شدن حقوق مردم بيتقاوت بودند از مردودين اصولگرايان هستند. “ “كساني كه ايده غربالگري در ميان اصولگرايان را مطرح كردهاند، گفت: «حرف كساني كه اين مسأله را مطرح ساختهاند اين است كه برخي از اصولگراياني كه به قول آنها در فتنه اخير مردود شدهاند، بايد از جريان اصولگرايي خارج شوند.»
فرزند شهيد مطهري با طرح اين پرسش كه مردودين در فتنه اخير چه كساني هستند، اظهار كرد: «من معتقدم افرادي در بين اصولگرايان كه فرضا از ادعاي تقلب در انتخابات و آشوبهاي خياباني حمايت كرده باشند، از مردودين محسوب ميشوند. اما كساني هم كه به تخلفات طرف مقابل توجهي نكردند و توصيههاي رهبري مبنيبر رسيدگي به فاجعه كوي دانشگاه، كهريزك و مجتمع سبحان را ناديده گرفتند و بلكه موانعي در برابر آن ايجاد كردند و در مقابل پايمال شدن حقوق مردم بيتقاوت بودند از مردودين اصولگرايان هستند.»
وي افزود: «همانطور كه دسته اول بايد از جمع اصولگرايان خارج شوند، دسته دوم هم بايد از اين جريان كنار روند.»
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي كساني را كه ” ” من معتقدم كه آقاي رئيسجمهور نميتواند متولي و منادي وحدت اصولگرايان باشد، چرا كه خود آقاي احمدينژاد و آقاي مشايي با توجه به مواضعشان درباره مكتب ايران و مسايل فرهنگي از جمله مسأله عفاف و حجاب از دايره اصولگرايي خارج شدهاند مگر اينكه حرفهاي خودشان را پس بگيرند “ “مواضع هر دو دسته را محكوم كردند، سرافراز خواند و عنوان كرد: «تنها كساني كه هم مدعيان تقلب در انتخابات را محكوم كردند و ظلم آنها را ظلم بزرگتر دانستند و هم به نحوه مناظرهها اعتراض كردند و به محكوميت كساني پرداختند كه حقوق مردم را پايمال كرده و فجايعي مانند كوي دانشگاه و كهريزك را آفريدند، از اين آزمون سرافراز بيرون آمدند و ميتوانند همچنان تشكيلدهنده گروه اصولگرايان باشند.»
مطهري در پاسخ به اين سوال كه آيا ديدار ۳۰ نفر از چهرههاي شاخص اصولگرايان با احمدينژاد و عدم دعوت از اصولگرايان منتقد دولت به اين ديدار را بايد به منزله حذف اين طيف از اصولگرايان تلقي كرد يا نه، گفت: «اساسا من معتقدم كه آقاي رئيسجمهور نميتواند متولي و منادي وحدت اصولگرايان باشد، چرا كه خود آقاي احمدينژاد و آقاي مشايي با توجه به مواضعشان درباره مكتب ايران و مسايل فرهنگي از جمله مسأله عفاف و حجاب از دايره اصولگرايي خارج شدهاند مگر اينكه حرفهاي خودشان را پس بگيرند.»
اين اصولگراي منتقد دولت با بيان اينكه اين افراد وحدت را صرفا براي انتخابات آتي مجلس نهم و بهدست گرفتن ابتكار عمل ” ” اساسا دخالت دولت در انتخابات مجلس كار غلطي است و امام خميني هم تاكيد داشتند كه دولت در انتخابات مجلس دخالت نكند. “ “ميخواهند، گفت: «اساسا دخالت دولت در انتخابات مجلس كار غلطي است و امام
خميني هم تاكيد داشتند كه دولت در انتخابات مجلس دخالت نكند. من معتقدم اصولگرايان بايد دو فهرست جداگانه براي مجلس نهم ارائه كنند، يكي فهرست طرفداران آقايان احمدينژاد و مشايي و گروه وابسته به دولت و ديگري فهرست اصولگرايان مستقل.»
مطهري افزود: «تا زماني كه اصول و مباني مشخصي مورد توافق اصولگرايان قرار نگرفته و از كليگويي پرهيز نشود، اصولي بهطور دقيق و جزيي تبيين نشود و همه يك منشور و مانيفست را امضا نكنند، وحدتي در بين اصولگرايان ايجاد نخواهد شد.»
وي طرح سخنان كلي را براي اصولگرا بودن ناكافي دانست و بيان كرد: «كليگويي و طرح اظهاراتي نظير اينكه ما همه پيرو امام و ولايتفقيه هستيم، تابع ” ” كليگويي و طرح اظهاراتي نظير اينكه ما همه پيرو امام و ولايتفقيه هستيم، تابع رهبري هستيم، قانون اساسي را قبول داريم و ... براي اصولگرا بودن كافي نيست. “ “رهبري هستيم، قانون اساسي را قبول داريم و ... براي اصولگرا بودن كافي نيست.»
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد: «بايد روشن شود كه ما ولايتفقيه را به چه معنا قبول داريم، آزادي بيان را به چه معنا قبول داريم. بايد ديد كه نگاه ما به مسايل فرهنگي چگونه است، آيا براي دولت در نظارت بر امور فرهنگي وظيفهاي قايل هستيم يا نه.»
وي افزود: «تا اين مسايل روشن نشود وحدتها و جلسات فقط براي برگزاري انتخابات به درد ميخورد و پايدار نخواهد بود.»
وي در پاسخ به سوال ديگري در اين باره كه آيا حذف اصلاحطلبان از صحنه سياسي كشور باعث تشديد اختلاف ميان اصولگرايان شده است، گفت: «فكر نميكنم اينها چندان ارتباطي به هم داشته باشند. بالاخره نگاهها و تفكرها متفاوت است. بعضي از اصولگريان به برخي از كارها و بينشهاي دولت انتقاد اساسي دارند و حتي اگر اصلاحطلبان هم بهطور فعال در صحنه باشند، باز اين انتقادها سر جاي خود باقي است.»
منبع:سايت بصيرت
[ 1390/3/7 ] [ 12:59 ] [ zeyafat10 ]
[ (0) نظر]